Ana içeriğe atla

Yayınlar

GEREMEZ

Geremez Tarifi

Ayyy  çok heyecanlıyım, uzuuun bir aradan sonra klavye başına geçiyorum tabi ki de heyecanlıyım🙈🙈Bakalım unutmuşmuyuz klavye kullanmayı🙄🙄Akıllı telefonların klavyesini kullanıyoruz da blogger klavyesi olunca işin şeyri değişiyor sevgili dostlar😅Sadece tarif değil , mutfak maceralarımızı paylaşıyoruz👍Keyifli neseli mutluyken yaziyoruz yani yazmak istiyoruz😊😊 bir de🎈🎈👍Eee bu sürece seçimler🙄🙄Ay tutulması,,retrolar , metrolar(bunu ben uydurdum simdi😂😂)Doların Euro'nun ateşle imtihanı( an itibari ile 5,56🙄🙄)girdi ;gunes tutulmadan araya gireyim artik dedim yoksa ara iyice uzayacak😅😅Mars geri gitmis, Venus ileri gitmis o gitmis bu gelmis oteki zaten hic gitmemis 😉😉gokyuzu ahalisi artik akilli uslu durun yerinizde,milleti rahat bırakın anlasildi mi😉😉


Neyse efendim gelelim sebeb-i Ziyaretimize💗💗Nefis bir kahvaltik Tarifi ile geldim huzurunuza..GEREMEZ!!.Gocmenlere ait bir tarifmis , LORLU BIBER diye de biliniyormus. Bizde Pişenler 'in sahibesi se…

Zeytinyağlı Enginar Dolması

Enginar Dolması Tarifi




Merhabalar sevgili dostlarım.. Benim enginar tutkumu bilir arkadaşlarım..Çok sevmeme rağmen istediğim sıklıkta tüketemezdim  bu şifa deposu sebzeyi..Çünkü tek müşterisi bendim bizim evde:)Ama artık yalnız değilim, sevdiceğim de en az benim kadar seviyor enginarı.Sevgiyle kucaklıyor😉.Ege otlarını..Cibezi..Turp otunu v.s..Enginarın muhteşem lezzeti ile tanıştı, otların türlü türlü  halleri ile tanışıyor bu aralar..Takılıyorum eşime içindeki Giritli açığa cıktı diye😉Anne tarafından Giritli olmasına rağmen bunca yıl nasıl mesafeli durabilmiş anlayamadım bu arada😊Ben de de Giritlilik yok ama otlara ve enginara olan tutkum nereden geliyor bilemedim😊Soyağacımıza da baktık e-devletten vallahi de yok Giritlilik😇Neyse ben sebebi-i Ziyaretime geleyim nefis bir dolma tarifi ile geldim huzurlarınıza.Enginar Dolması..Herkesin kendine has tarifi vardır, Zeyno'nun tarifi de böyle işte😉😉Buyurun Zeyno'nun Mutfağına Zeytinyağlı Enginar Dolması yapıyoruz👍👍



Zeytinyağl…

Rabbim Sevdiklerimizle Sınamasın Hiçbirimizi!!.

Uzun bir aradan sonra merhabalar!!.Keşke mutlu keyifli sebeplerim olsaydı bu ayrılık dönemi için,ama ne yazık öyle değil sevgili dostlarım😢😢2017 yılı hiç hoş gitmedi,2018 de hiç hoş gelmedi bizim ailemize!!..
           24 Aralık 'da sevgili eşimin annesini kaybettik ani bir şekilde😢😢Çok çok üzgünüm bu nedenle..Hayatımızda çok önemli bir yeri vardı annemizin.. Nur içinde yatsın anneciğimiz inşallah..
           Bu acıya dayanmaya  çalışırken eşimin göğüs ağrısı şikayeti vardı ve gittiğimiz 2 kardiyolog da anjiyo olması gerektiğini söylemişlerdi eşime annemizi kaybetmeden 2 gün önce..Yaşadığımız acıya sağlık sorunları da eklenince kardiyologumuz da aldık soluğu yeniden..Anjiyo olmak istemeyen eşime Tomografik Anjiyodan(Sadece bu konuda farklı bir yazı hazırlamak istiyorum) bahsetti doktorumuz..İyi ki de bahsetmiş!!..Aynı gün anjiyo oldu ve  2 stent takıldı,3 hafta sonra bir anjiyo daha  ve takılan stentler!!!:Şok üstüne şok yaşadık yani..Şükürler olsun artık çok iy…

Maş Fasülyesi Salatası

Maş Fasülyesi Salatası Nasıl Yapılır?

 2017' nin son ayının ilk tarifini yazmanın heyecanı içindeyim😊😊Aralık ayının ilk tarifi yani😊Mutlu hafta sonları dilerim güzel ve yağmurlu bir İzmir akşamından sevgili dostlarım.Havalar pek bir enteresan bu aralar.Yaz değil elbette ama hani kış gibi de değil.Ara da bir soğuyor kışın varlığını hissettiriyor sonra hoooppp gene yükselişte hava sıcaklıkları!!Bi stabil ol kıpraşma demi 😉yok olmaz :)Çok bi beklentim de yok yani; yaz yazlığını ,kış da kışlığını yapsın diyorum.Baharlar da kafasına göre takılsın onların doğasında bu var çünkü!!
    Ben burada  yeni yazımı hazırlarken  eşim de  Galatasaray-Akhisarspor maçını izliyor diğer tarafta. Fenerbahçe taraftarı olduğunu da belirteyim bu arada😊Yan gözle baktım An itibariyle 1-0 yeniliyor Galatasaray 😊Yazımı tamamladığımda maç sonucunu iletirim merak etmeyin😉😉Milli maçlar dışında ki maçlar çok ilgimi çekmiyor anladığınız üzere..
  Şu zaman kavramı ne enteresan bir şey,anı yaşarken anlaşılm…

Fırın Poşetinde Kabak Tatlisi

Fırın Poşetinde Kabak Tatlısı Nasıl Yapılır?
Günaydınlar ,uzun ayrılık döneminden sonra sık sık geleceğim galiba huzurlarınıza😊 Ama bu defa biraz farklı geldim.Düne kadar önce yazımı yayınlar sonra yazıyla ilgili resmi paylaşırdım sosyal medya hesaplarımdan..Dün sırayı bozdum işler karıştı😊Tarif isteyen arkadaşlar oldu sosyal medya üzerinden..O nedenle yazımı ben de öne çektim birazcık,çünkü tariflerimi sadece blog üzerinden paylaşıyorum..Konu  tamamen benim sabırsızlığımla ilgili yani 😏
        Geçen gün İnstagram'da çok sevdiğim sevgili Blogger arkadaşım ,Dünya Tatlısı  Visnap paylaşmış ,çok ilgimi çekti ve hemen denemek istedim.O'nun tariflerine çok güvenirim o nedenle çabuk davrandım😊
       Dün manav alışverişine çıktığımda ilk bal kabaklarını gördüm😄Algıda seçicilik bu sanırım!!.Alışverişimi tamamlayıp heyecanla geldim eve ,yemeği hazırlamak yerine ilk iş bal kabaklarını fırına atmak oldu.Niyetim Kabak Tatlısı çok seven eşime sürpriz yapmaktı,o bana sürpriz yaptı erken…

Elmas Kurabiye

Elmas Kurabiye
Kurabiye Tarifi

Merhabalar sevgili arkadaşlarım, merhaba sevgili dostlarım, merhaba mutfak sevdalıları, merhaba blogcanlar💃💃Uzun bir ayrılık dönemimden sonra ne kadar da zormuş yazıya giriş yapmak😅😅Daha giriş yapamışken ;gelişme ve sonuç bölümleri nasıl olacak, laf lafı açıp nereye varacak?Ya da laf lafı açmayıp  tıkanıp kalacak mı konu ,hiç bir fikrim yok😇gelişme ve sonuç bölümünü ben de sizler gibi merak etmekteyim anlayacağınız üzere😉Sonuç bölümünde sorun  yok aslında nefis bir kurabiye tarifim var ama gelişme konusu hakkında kaygılarım var😂Gelişme bölümünü es geçip sadede gelelim biz en iyisi!.
       Kurabiye tarifi arayanlar, şöyle biraz havalı , afilli  hem de kolay olsun diyenler gelin yaklaşın hatta buyurun Zeyno'nun Mutfağı'na!!.Buyurun buyurun ELMAS KURABİYE yapıyoruz..

Elmas Kurabiye Tarifi İçin Gerekli Olan Malzemeler:

*200 gr tereyağı (oda ısısında)
 *1 çay bardağı pudra şekeri
 *1 cay bardağı sıvı yağ 
*1 yumurta 
*3 yemek kaşığı kakao
 *1 paket vani…

Kurban Bayramında Alınabilecek En Güzel Hediye

Kurban Bayramı’nda sevdiklerinizi ziyaret ederken, yıllar boyunca kullanabilecekleri pratik bir hediye de vermeye ne dersiniz? Yalnız uyarayım; bu hediye o kadar güzel ve kullanışlı ki, kendinize saklamak isteyebilirsiniz! Derin dondurucular son derece faydalı cihazlar ve özellikle Kurban Bayramı gibi dönemlerde büyük bir sorunu çözüyorlar: Uzun süreli gıda depolama. Geçen bayram bir derin dondurucu kullanmanın ne denli önemli olduğunu anladım, zira etlerimin çoğunu (bozulmasınlar diye) hemen tüketmek, tüketemediklerimi de dağıtmak zorunda kaldım. Buzdolapları uzun süreli gıda depolamak için uygun bir çözüm değil, en fazla bir hafta içinde et tüm tazeliğini yitiriyor, hatta bozulmaya başlıyor.



Derin dondurucular ile böyle tanıştım ve uzun bir araştırmadan sonra, tercihimi yatay derin dondurucu modellerinden yana kullandım. Yatay olmaları kapaklarının üst kısımda olması anlamına geliyor. Bu tasarım son derece kullanışlı ve pratik: Muazzam bir kullanım rahatlığı ve depolama alanı yaratıy…